Brukerkonto og passord
Brukerkontoen din på MF brukes til å logge inn på de fleste av våre tjenester, blant annet Canvas, Feide og trådløst nettverk.
Brukerkontoen din gir deg tilgang til:
- Feide
- Canvas
- WISEflow
- Microsoft 365-lisens
- eduroam (trådløst nettverk/Wi-Fi)
- Utskrift og kopiering
- Oria.no
- StudentWeb
- Student-PCer på MF
Har du problemer med pålogging?
Les mer her
Hente ditt brukernavn og aktivere kontoen
- Først må du ha fått SMSen om at du har blitt tatt opp til studiet. Før du har fått denne, vil du ikke kunne logge inn på noe som helst.
- Så må du fullføre semesterregistreringen, hvis du ikke har gjort dette ennå.
- VIKTIG: Hvis du nettopp har betalt semesteravgiften, så kan det ta opptil tre dager før dette er registrert hos oss og du kan aktivere din brukerkonto.
- Vent tre dager og prøv å aktivere kontoen på nytt.
- Logg inn på https://aktiver.mf.no/ med BankID
- Noter ned brukernavnet ditt
- Les gjennom reglementet og godkjenn dette
- Lag et nytt passord
- Send inn skjemaet for å aktivere kontoen. Kontoen vil være klar til bruk om ca. 20 minutter.
Har ikke BankID
Hvis du ikke har tilgang til BankID så kan du:
- Gå til Studieresepsjonen i 3. etasje på MF, vanligvis åpent kl 10-14. Husk å ta med legitimasjon!
- Spør om brukernavn og passord
- Du skal få lapp med brukernavnet ditt og et midlertidig passord
- Logg deg inn på https://aktiver.mf.no/ for å lage nytt passord (og aktivere kontoen din hvis du er ny student)
Du må også få laget studentkort for at du skal kunne bruke Studentbevis-appen og bibliotektjenestene våre.
Glemt brukernavn/passord
- Logg inn på https://aktiver.mf.no/ med BankID
Hvis du ikke har tilgang til BankID: Ta med legitimasjon til studieresepsjonen på MF (eller send en epost til it@mf.no) - Lag et nytt passord
- Det nye passordet vil bli aktivt om 15 minutter
Om du husker brukernavnet og passordet ditt, men likevel ikke får logget inn, sjekk denne listen over vanlige problemer med pålogging.