Audun Toft
Førsteamanuensis
- Religionsvitenskap
- Audun.Toft@mf.no
- Kontor: 324C
- Telefonnummer: 22590568
Nyeste vitenskapelige publikasjoner
View all publications on the Cristin website...
- Toft, A. (2024). ‘But it’s really about …’ Norwegian Media Coverage of the Qur’an Burnings in Sweden and Norway in April 2022, Temenos, s. 105 - 129. Temenos, ISSN: 0497-1817
- Rosland, K. T. & Toft, A. (2023). «Jeg tror jo alle ble slitne etter hvert». En kvalitativ undersøkelse av norske religionslæreres arbeidssituasjon under koronanedstengingen våren 2020, Prismet, s. 173 - 195. Prismet, ISSN: 0032-8847
- Toft, A. (2023). Religion i NRK nyheter: synlighet og spill på etablerte forestillinger, Kirke og kultur, s. 134 - 154. Kirke og kultur, ISSN: 0023-186X
- Hansen, O. H. B. & Toft, A. (2022). Mediatised human rights education: the (challenging) role of the Norwegian Broadcasting Corporation, Human Rights Education Review (HRER), s. 28 - 46. Human Rights Education Review (HRER), ISSN: 2535-5406
- Toft, A. (2021). Først engasjement, så innhold Bruk av serien På tro og Are i religionsundervisning i videregående skole, Prismet, s. 23 - 37. Prismet, ISSN: 0032-8847
- Toft, A. (2021). Killing in the name of
. Religion som narrativt virkemiddel i TV-seriene Carnival Row og Legion , DIN - Tidsskrift for religion og kultur, s. 71 - 102. DIN - Tidsskrift for religion og kultur, ISSN: 1501-9934 - Toft, A. (2021). Fakta-resistente fordommer : stereotyper og arbeid mot fordommer i skolens religionsundervisning, Fordommer i skolen : Gruppekonstruksjoner utenforskap og inkludering,, s. 155 - 182. Universitetsforlaget, ISBN: 9788215037400
- Toft, A. (2020). When Terror Strikes: The 2015 Paris Attacks in Religious Education Classrooms in Norway, Religions, Religions, ISSN: 2077-1444
- Toft, A. (2019). The extreme as the normal; binary teaching and negative identification in religious education lessons about Islam, British Journal of Religious Education, s. 1 - 13. British Journal of Religious Education, ISSN: 0141-6200
- Toft, A. & Broberg, M. (2018). Perspectives: Mediatized Religious Education, Contesting Religion. The Media Dynamics of Cultural Conflicts in Scandinavia,, s. 225 - 241. Walter de Gruyter (De Gruyter), ISBN: 978-3-11-050171-1
- Toft, A. (2018). Inescapable News Coverage: Media Influence on Lessons about Islam, Contesting Religion. The Media Dynamics of Cultural Conflicts in Scandinavia,, s. 259 - 277. Walter de Gruyter (De Gruyter), ISBN: 978-3-11-050171-1
- Lied, L. I. & Toft, A. (2018). 'Let Me Entertain You': Media Dynamics in Public Schools, Contesting Religion. The Media Dynamics of Cultural Conflicts in Scandinavia,, s. 243 - 258. Walter de Gruyter (De Gruyter), ISBN: 978-3-11-050171-1
- Toft, A. (2018). Nettbrett, fortellling og kategorial danning, Kategorial danning og bruk av IKT i undervisning,, s. 131 - 153. Universitetsforlaget, ISBN: 978-82-15-02946-7
- Toft, A. (2017). Islam i klasserommet : unge muslimers opplevelse av undervisning om islam, Religion og ungdom,, s. 33 - 49. Universitetsforlaget, ISBN: 9788215029375
- Toft, A. & Rosland, K. T. (2014). Barnehager og høytidsmarkering: en gjennomgang og diskusjon av begrunnelser knyttet til manglende markering av ikke-kristne høytider, Prismet, s. 211 - 225. Prismet, ISSN: 0032-8847
- Toft, A. (2014). "Jeg har faktisk valgt å ikke være åpen om det" : en undersøkelse av læreres åpenhet rundt eget livssyn i klasserommet, RLE i klemme: Ein studie av det erfarte RLE-faget,, s. 249 - 268. Fagbokforlaget, ISBN: 9788232102525
- Toft, A. (2014). "Staten har meldt seg ut av kirken": RLE-faget på en liten skole på Helgeland, RLE i klemme: Ein studie av det erfarte RLE-faget,, s. 269 - 284. Fagbokforlaget, ISBN: 9788232102525
- Rosland, K. T. & Toft, A. (2013). Markering av minoriteters høytider i barnehagen: en undersøkelse av forholdet mellom rammeplan og praksis, Proceedings of FoU i praksis 2012 : conference proceedings. Trondheim, 23. og 24. april 2012,, s. 216 - 223. Akademika forlag, ISBN: 978-82-321-0086-6