Binta-Victoria Jammeh
Doctoral Research Fellow
- Didactics of Social Science
- Binta.V.Jammeh@mf.no
- Office: 322
- Phone number: 22590691
Responsible for the following subjects:
- Identitet, makt og mangfold
Subject code: SAM1080 - Identitet, makt og mangfold
Subject code: SAM1080L
I hold a master's degree in social science education from the University of Oslo and am a qualified teacher. My master's project delved into teachers' comprehension of diversity and their competence in handling diversity within the realm of social studies. With a background in both secondary education and university lecturing at the University of Oslo.
Within the field of social science education, my interests span diverse topics such as inclusion, democratic preparedness, and citizenship. My ongoing doctoral project focuses on investigating how both teachers and students contribute to creating inclusive democracy education accessible to all students. Furthermore, I aim to explore the contextual factors that influence the opportunities and challenges associated with democracy education in schools, adopting a comparative perspective
Selected publications
- Jammeh, B. (2024). Lærerkurs: Undervisning om rasisme og antirasisme
- Jammeh, B. (2024). Hvordan snakke om rasisme? Debattseminar hos Fritt Ord
- Jammeh, B. (2024). Når møtet med kilder fører til reaksjoner, frustrasjoner og vanskelige samtaler
- Jammeh, B. (2024). Hvordan møter vi udemokratiske holdninger i klasserommet?
- Erdal, S. F. & Granlund, L. & Jammeh, B. & Lenz, C. (2024). Diskusjoner om Israel-Palestina-konflikten: Skandinaviske læreres didaktiske refleksjoner om uenighet og konsensus i klasserommet
- Jammeh, B. (2024). Å forstå elevenes erfaringer er avgjørende for undervisningen om rasisme, Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.), s. 20 - 21. ISSN: 0804-3116
- Jammeh, B. & Granlund, L. & Erdal, S. F. & Lenz, C. (2024). Forskerperspektivet på Involve to Evolve.
- Jammeh, B. & Lenz, C. & Erdal, S. F. & Granlund, L. (2024). Demokratilæring i møte med marginaliserte elever- hvem eller hva skal "løftes"?
- Granlund, L. & Erdal, S. F. & Jammeh, B. (2023). Demokratiopplæring og elevmedvirkning på skandinavisk demokraticamp
- Jammeh, B. (2023). Hvordan møte udemokratiske ytringer? Hvordan nærme oss sensitive og/eller kontroversielle tema i læringssituasjoner.
- Jammeh, B. (2023). "Rasisme og antisemittisme"
- Jammeh, B. & Erdal, S. F. (2023). Hate speech and conspiracy in online discourse
- Jammeh, B. & Granlund, L. & Erdal, S. F. (2023). Involve to evolve – Scandinavian citizenship in diverse schools
- Erdal, S. F. & Jammeh, B. (2022). «Diversity and inclusive practices in the classroom. Examples of practices that work. Norwegian experiences»
- Jammeh, B. (2019). Mangfoldskompetanse Mangfoldskompetanse som en del av arbeidet mot en inkluderende skole, Dembra: Faglige perspektiver på demokrati og forebygging av gruppefiendtlighet i skolen
- Jammeh, B. (2019). Ulike mangfoldsforståelser, Dembra: Faglige perspektiver på demokrati og forebygging av gruppefiendtlighet i skolen