AI in the university sector FIL1050
- Course code: FIL1050
- Credits: 5
- Language: Norwegian
Study program affiliation:
Dette kurset er for MF-ansatte, og skal gi en innføring i kunstig intelligens generelt, med særlig fokus på relevans for egen jobb. Kurset fokuserer på KI generelt, etikk og pedagogikk, men har også god plass til diskusjon om praktisk relevans.
About the study
Study requirements
For å få avsluttende vurdering må studenten:
-delta på minst to samlinger.
-skrive et essay på minst 1500 ord (innlimt tekst fra KI kommer i tillegg) om bruk av KI i egen jobb, som inkluderer bruk av KI-verktøy og refleksjon over dette.
Studenter som ikke oppfyller studiekravene, vil ikke få godkjent emne.
Final assessment/Exam
Emnet vurdere som godkjent/ikke godkjent basert på om studiekravene er godkjent.
For å få avsluttende vurdering må studenten innen fastsatte frister ha oppfylt studiekravene.
Learning outcome
Læringsutbytte etter fullført emne:
KUNNSKAP
Studenten har:
-grunnleggende kunnskap om kunstig intelligens
-god kunnskap om etiske problemstillinger knyttet til kunstig intelligens
-god kunnskap om praktisk bruk av kunstig intelligens i egen jobb
FERDIGHETER
Studenten har:
-evne til å bruke KI som verktøy i egen jobb
-evne til å reflektere over fordeler og ulemper med bruk av KI i egen jobb
Overlapping courses
Studiet har 5 poengs overlapp med FIL2020 KI, etikk og menneskesyn
Reading list
Here you can find the reading list for this course.
Part of the literature will be available digitally, while other parts might only be available in paper format. Some of the literature will be available as compendiums, which you can find via the course room in Canvas.
You will automatically get access to literature that is available digitally when you are sitting at MF, otherwise you can get access by using Oria or by using "External access" in the library's list of databases.
Note that it will take some time before link to the reading list is updated. Please make sure that you are looking at the correct semester's reading list.